Dags för "går dagens inlägg"

Kort om gårdagen blir det nu, hade inte hängt med de sista timmarna, haft fullt upp att tänka :) Men tiden gick fort mitt i allt!
Men ja, tillbaka till gårdagen, Dagen började med att jag hade på väckning redan klockan 07.00, eftersom det avr meningen att jag skulle dra till sjukhuset för att ta mina blodprov, men mitt tålamod & orka tog slut innan jag ens hade vaknat i stora drag, så släppte det, och skickade ett meddelande till Jasse, och sade det eftersom jag hade menat att dra till skolan just innan jag skulle ha dragit vidare till sjukhuset, så.. Jag släpte allt jag höll i och somnade om i stora drag sjukt fort, innan telefon började ringa och jag vakande .. inte så kiva, men var inte bara en gång den ringde utan ett x antal ggr, och likaså meddelande hit och dit .. Men ja till slut vaknade jag och 15 minuter senare fick man meddelande av Jasse, då hade hon själv just precis vaknat .. :)
.
Inte långt efter de kom nästa meddelande, jag var fortfarande trött och läste bara meddelande, och tänkte " men Jasse är ju inte i skolan, elr. har ens soldag idag" efter det, checkade jag vem meddelande t egentligen var av, och lade märke till vem det hade kommit ifrån, I samma ögonblick ändrades dagens planer och jag ringde opp Jasse dirket .. Dagens plan hade blivit Klä på mig på med lite smink & opp med håret och direkt till skolan för att hämta Lia papprena och tog bank papprena på samma gång .. och drog hemma lika fort som jag kom till skolan..
När jag väl kom hem så hade jag båda skippat stan och sjukhuset .. men med sällskap, var det inga problem att glömma det .. så tog inte länge sen innan Jasse ringde och jag kom på att vi skulle kanske kunna dra in till stan för att tömma kontot, som stog på mitt namn " klass kontot" eftersom hon även behövde pengar till ** så, sade åt henne får hon mammas bil så drar vi och fixar det.. Vi alla 4 drog in till stan först till banken och tämde kontot, efter det blev de tydligen en sväng ut till Prisma och efter det, drog vi in via stan igen, fixade energi dricka .. sen blev de hem igen ..
Äntligen hemma blev de lugna puckar och man va sjukt trött hade knappt vaknat och hade gjorde detta.. så vill bara sova, somnade i stora drag nästan, hade jag somnat så hade jag säkert sovit till morgon dagen.. men va tvungen att stiga opp sen, tyckte jag.. Men efter att man haft bra sällskap blev de.. ligga ner i sängen än en gång, denna gången med katterna som kom o lade sig utsträckta över mig o såg så gott som döda ut .. men dem steg opp till slut så de levde, men min arm hade somnat bort istället ..
Dagen slutade jag med först att tiden gick sjukt långsamt efter att man låg ensam och tänkte bara, men mitt i allt flög tiden iväg igen, coh nu är vi inne på lördagens dygn redan .. :)
.
Kan bara säga en sak.. " Gårdagen blev bra ändå " 
Och jag ör sjukt nöjd, Har fortfarande ett Smile på läpparna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0